ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان
ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان
مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی + 10 نکته مهم

استفاده از کفپوش اپوکسی یکی از گزینه های محبوب برای استفاده در فضاهای صنعتی و پارکینگ می باشد. در این پست از بلاگ نیازمندی های ساختمان قصد داریم به بررسی مزایا و معایب کفپوش اپوکسی بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

اپوکسی چیست؟

اپوکسی ماده پلیمری می باشد که برای کاربری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. نام این ماده پلی اکساید می باشد که از واکنش رزین اپوکساید و پلی آمید به وجود می آید. اپوکسی به دلیل خاصیت و چسبندگی که دارد برای

 

مزایای کفپوش اپوکسی

در راستای بررسی مزایا و معایب کفپوش اپوکسی به بررسی مهمترین مزایای کفپوش اپوکسی می پردازیم.

 

عمر و دوام بالا

عمر مفید در کفپوش اپوکسی به فضای استفاده و نحوه نگهداری محصول ارتباط مستقیم دارد اما به صورت کلی می توان عمر مفید این کفپوش را بین 5 الی 15 سال برآورد کرد. همچنین این کفپوش توانایی مقاومت تا 80 درجه سانتیگراد را دارد.

 

تنوع رنگی بالا

برای اجرای کفپوش اپوکسی میتوان از طیف وسیع رنگ ها برای اجرا استفاده کرد که میتواند در بحث دیزاین و زیبایی محیط کار نقش قابل توجهی را اجرا کند. در فرآیند اجرای این کفپوش میتوان از ترکیب رنگی مختلف در کنار هم و حالت شطرنجی نیز استفاده کرد. تنوع رنگ مختلف از ویژگی های مهم اپوکسی نسبت به سایر کفپوش های موجود در بازار می باشد.

 

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی
مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

 

همچنین بخوانید

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

کفسابی و سنگسابی

 

قیمت مناسب

این محصول نسبت به سایر گزینه ها برای اجرا و ترمیم هزینه کمتر و مقرون به صرفه تری دارد. برای مثال در سالنی که با کفپوش بتن سخت اجرا شده باشد در صورتی که بخشی از کار نیاز به ترمیم داشته باشد هزینه های مختلفی مانند تخریب، برداشت، اجرای مجدد بتن ریزی، اجرای کفپوش و … را دارد. این در حالی است که برای اجرای کفپوش اپوکسی سرعت و هزینه اجرا به مراتب کمتر می باشد.

 

خاصیت آنتی باکتریال

در فرآیند اجرای کفپوش اپوکسی، کف به صورت یکپارچه و فاقد منافذ و روزنه های کوچک اجرا می شود. اپوکسی در برابر رشد قارچ، میکروب و باکتری بر روی سطح مقاوم می باشد.

 

قابلیت نظافت آسان

با توجه به اجرای یکپارچه این محصول، فرآیند نظافت آن با سرعت بالا اجرا می شود. برای نظافت این محصول می توان با ابزارهای مختلف نظافتی مانند تی نمدار و یا ماشین آلات نظافتی استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از مواد شوینده که سازگار با این محصول می باشد نیز اهمیت زیادی دارد تا بتوان علاوه بر نظافت، طول عمر محصول را افزایش داد.

 

عایق در برابر جریان الکتروسیته

در اماکن مختلفی مانند اتاق سرور، صنایع پتروشیمی، صنایع نظامی و… سالن ها می بایست به شکلی باشد که خاصیت آنتی استاتیک را داشته باشد. یکی از محصولاتی که به خوبی برای اجرا در این اماکن مورد استفاده قرار می گیرد اپوکسی می باشد.

 

معایب کفپوش اپوکسی

در ادامه بررسی مزایا و معایب کفپوش اپوکسی قصد داریم به بررسی مهمترین معایب کفپوش اپوکسی به شرح زیر می باشد

 

طولانی بودن زمان اجرا

فرآیند اجرای کفپوش اپوکسی به صورت مرحله به مرحله می باشد. به شکلی که پس از اجرای هر مرحله نیازمند گذر زمان برای خشک شدن می باشد تا مرحله بعد اجرا شود. همچنین در صورت اجرای یکپارچه پروژه می بایست تا زمان خشک شدن هیچگونه ترددی بر روی کفپوش صورت نگیرد تا به خوبی محصول خشک شود.

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی
مزایا و معایب کفپوش اپوکسی

عدم چسبندگی بر روی سطح چرب و مرطوب

برای اجرای کفپوش، می بایست سطح زیزین کار فاقد هرگونه آلایندگی باشد. در صورتی که سطح کار آلایندگی دارد می بایست در ابتدا سطح از آلودگی پاک شود و سپس اقدام به اجرای اپوکسی بر روی سطح شود. برای اجرا اپوکسی بر روی بتن در صورتی که بتن تازه می باشد می بایست نسبت به رعایت زمان خشک شدن کامل بتن توجه داشت تا بتن فاقد رطوبت باشد. همچنین در صورتی که بتن دارای ترک بود می بایست در ابتدا اقدام به رفع این ترک ها کرد و سپس اپوکسی اجرا شود زیرا در صورت عدم رفع ترک، می تواند سبب شکستگی اپوکسی شود.

 

لغزندگی

یکی از ایرادات وارده بر اپوکسی، لغزندگی آن می باشد. البته تا حدی می توان این لغزندگی را با اضافه کردن سیلیس و یا اجرا به صورت اپوکسی پوست پرتغالی کنترل کرد اما باید به لغزندگی به عنوان یکی از ایرادات وارده به اپوکسی اشاره کرد.

 

عدم مقاومت در برابر اشعه uv

به صورت کلی اپوکسی در برابر اشعه نور خورشید مقاومت مناسبی ندارد. پیشنهاد می شود برای فضاهای باز از کفپوش پلی اورتان استفاده شود.

 

در صورتی که برای پروژه خود به دنبال متخصصان حوزه کفپوش اپوکسی هستید در صفحه کفپوش اپوکسی صنعتی می توانید از متخصصان استعلام قیمت بگیرید و از کارشناس منتخب دعوت به همکاری کنید.

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *