ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان

کفسابی سنگ مرمر

بلاگ

۱۷ شهریور ۱۴۰۲ 272 بازدید
ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان
سنگسابی مرمر

کفسابی سنگ مرمر

کفسابی سنگ مرمر، فرآیندی است که در آن سنگ مرمر به علت های مختلف مانند وجود خط و خش، کدر شدن، شکستگی سطحی نیاز به سایش دارد و پس از سایش سنگ به صورت یک دست و براق به دست می آید. همچنین یکی دیگر از مهمترین علت کف سابی سنگ مرمر می توان برای یکدست سازی سنگ اشاره کرد. در ابتدا لازم است که به بررسی سنگ مرمر، مزایا و معایب آن بپردازیم و سپس به بررسی کفسابی سنگ مرمر بپردازیم.

سنگ مرمر چیست؟

سنگ مرمر سنگ درخشانی می باشد که بر اثر دگرگونی سنگ آهک و در زمان وجود عوامل محیطی مانند حرارت و فشار زیاد به وجود می آید. از لحاظ ساختار نیز ماده اولیه تشکیل این سنگ نیز کلسیت، رس، میکاس، گرافیت، کوارتز، پیریت و اکسیدهای آهن می باشند. به لحاظ ساختار رنگی این سنگ در حال حاضر در معادن کشور به رنگ های سفید، سبز، صورتی، قرمز، عسلی، آبی و پرتغالی یافت می شود.

مهمترین کاربرد این سنگ را می توان در صنعت ساختمان در نمای بیرونی، راه پله، کفپوش، دیوارهای داخلی و… ، در مصنوعات سنگی مانند آبنما، مجسمه، المان های تزئینی و دکوری و…، صنایع دارویی به عنوان مواد اولیه برخی داروها و در صنایع دیگر به عنوان موادی که در فرآیند تولید نقش دارند اشاره کرد.

 

مزایای سنگ مرمر

  • مقاومت در برابر سرما و گرما
  • قابلیت صیقل پذیری بالا
  • دارای سطح براق و درخشنده
  • ضد جذب گرما و خاصیت خنکایی
  • ضد آلرژی و عدم جذب گرد و غبار

 

معایب سنگ مرمر

  • قیمت گران
  • عدم مقاومت در برابر خط و خش
  • ساختار متخلخل و نرم
  • تخریب راحت ساختار از طریق مواد اسیدی

 

نحوه کفسابی سنگ مرمر

علیرغم اینکه سنگ مرمر به دلیل جنس و خاصیتی که دارد در زمان استفاده به راحتی دچار خط و خش می شود اما همواره یکی از گزینه های محبوب برای پوشش کف سازه ها می باشد.
ابتدا می بایست کف اجرا شده را از نظر پستی و بلندی بررسی کرد تا محل هایی که با ناترازی مواجه هستند مشخص شود. بدین منظور از طریق ساب زنی اقدام به تراز نمودن کف می کنیم. ممکن است ساب زنی به علت میزان ناترازی به دفعات مختلف انجام شود.

در مرحله دوم اقدام به استفاده از موادی که درز را پرمیکنند می کنیم تا درزهای موجود به خوبی پر شوند. این مواد می تواند پولیش، بتونه یا ماستیک باشد. در صورتی که درزها پر نشوند می تواند در آینده موجب آسیب به کف شوند.

در مرحله سوم حرکت دستگاه ساب بر روی کف می باشد که می بایست حرکت دستگاه به صورت زیگزاگی و دارای همپوشانی باشد. لازم به ذکر است که توقف دستگاه در حین کار به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد. زیرا می تواند باعث ایجاد خسارت بر روی سنگ مرمر شود. لازم به ذکر است که نوع لقمه سنگ در این جنس از کفسابی بر اساس شرایط سنگ و محیط پروژه می باشد.

همچنین بخوانید

کفسابی بتن

کفسابی سرامیک

نکات مهم در کفسابی سنگ مرمر

در فرآیند کفسابی از مواد شوینده اسیدی نباید استفاده شود. زیرا می تواند به سنگ و ساختار آن آسیب برساند
از قراردادن وسایل داغ بر روی سنگ مرمر خودداری کنید
برای لکه گیری میتوان از تربانتین استفاده کرد.
در صورتی که سنگ مرمر سیاه و کدر شده است میتوان از ترکیب پودر سنگ و مقدار کمی سرکه استفاده کرد. این ترکیب را بر روی سطح مورد نظر کشیده و بهد از 12 ساعت با یک برس نرم محیط را تمیز و با آب گرم اقدام به شستشو کنید.

 

جمع بندی

یکی از موارد مهم در فرآیند کفسابی سنگ مرمر این است که کارفرما باید برای این کار فردی را انتخاب کنند که تجربه وتخصص کافی را در کفسابی سنگ مرمر داشته باشد. همچنین قیمت مناسب نیز یکی دیگر از آیتم های مهم می باشد. پیشنهاد می شود قبل از انتخاب مجری برای کفسابی به صفحه لیست شرکت های کفسابی و سنگسابی  مراجعه و در میان آگهی های موجود در این صفحه پس از بررسی و دیدن رزومه اقدام به استعلام قیمت و انتخاب مجری کنید.

 

5/5 - (6 امتیاز)
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *