ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان
ساختمان دات نت - نیازمندی های صنعت ساختمان
وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی و صنعتی + معرفی 6 نوع پوکه

در این پست از مقالات ساختمان دات نت، قصد داریم به بررسی وزن مخصوص پوکه معدنی و صنعتی بپردازیم.

پوکه معدنی یکی از مصالح ساختمانی می باشد که از ویژگی سبک بودن و در عین حال عایق بودن برخوردار است. این محصول همواره در صنایع مختلف کاربرد دارد که مهمترین آن کفسازی، دارویی، تصفیه خانه ها، کشاورزی؛ ساختمان سازی و … اشاره کرد. پوکه معدنی در اندازه های مختلفی یافت می شود که بر اساس همین اندازه، آن ها را نامگذاری می کنند. در ادامه به بررسی هر کدام از پوکه ها، کاربری و وزن مخصوص آن می پردازیم.

وزن مخصوص پوکه معدنی به این معناست که نسبت وزن یک ماده مخصوص نسبت به هر واحد حجم آن ماده است. همچنین واحد پوکه معدنی گاما می باشد که با نماد  Y قابل نمایش است.

وزن مخصوص پوکه معدنی
وزن مخصوص پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه بادامی

پوکه بادامی که به پوکه گردویی نیز شهرت دارد دارای ابعاد 15 الی 30 میلیمتر می باشد که در موارد مختلف از آن استفاده می شود. از این پوکه در صنایع کشاورزی، زیرسازی جاده ها، ساخت تونل و… اشاره کرد. وزن مخصوص این محصول در هر متر مرکعب 500 الی 600 کیلوگرم می باشد.

 

وزن مخصوص پوکه نخودی

پوکه نخودی دارای ابعاد 5 الی 12 میلی متر می باشد. این پوکه بیشتر در صنایع کشاورزی، صنایع نساجی، شیب بندی کاربری دارد. وزن هر متر مکعب 600 الی 700 کیلوگرم می باشد.

 

وزن مخصوص پوکه عدسی

پوکه عدسی  که به پوکه معدنی کله مورچه ای نیز شهرت دارد دارای ابعاد 5 الی 10 میلی متر می باشد. این پوکه بیشتر در صنایع ساختمانی کاربرد دارد. وزن هر متر مکعب این محصول نیز 500 الی 600 کیلوگرم می باشد.

 

وزن مخصوص پوکه فندقی

وزن مخصوص پوکه معدنی از نوع پوکه فندقی دارای ابعاد 10 الی 12 میلی متر می باشد. این پوکه در صنایع ساختمانی، محصولات بتنی و زیرسازی آسفالت کاربرد دارد. وزن هر متر مکعب این محصول نیز 500 الی 700 کیلوگرم می باشد.

 

انواع پوکه معدنی
وزن مخصوص پوکه معدنی

 

پیشنهاد سردبیر

پوکه معدنی یا فوم بتن؟

طرح اخلاط بتن سبک با پوکه معدنی

شیب بندی با پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه ماسه ای

پوکه ماسه ای دارای ابعاد 1 الی 5 میلی متر می باشد. این پوکه بیشتر در صنایع ساختمانی و بتنی کاربرد دارد. وزن هر متر مکعب 900 الی 1000 کیلوگرم می باشد.

 

وزن مخصوص پوکه صنعتی

پوکه صنعتی یا همان پوکه لیکا از انبساط موادی همچون خاک رس و در طی مراحل مختلفی فرآوری می شود در پوکه های صنعتی هر چه پوکه بزرگتر باشد وزن آن کمتر خواهد بود.

پوکه لیکا با ابعداد 1 الی 4 میلی متر دارای وزن مخصوص 510 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد.

پوکه لیکا با ابعاد 4 الی 10 میلی متر دارای وزن مخصوص 320 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد.

پوکه لیکا با ابعاد 10 الی 25 میلی متر دارای وزن مخصوص 250 کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد.

 

لازم به ذکر است که اعداد وزن مخصوص پوکه معدنی و صنعتی به صورت میانگین تهیه شده است.

 

 

Rate this post
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *